האם חסר לך מגנזיום ואיך בודקים?

 

להרבה מאתנו חסר מגנזיום ואנחנו לא יודעים. אולי כבר שמעתם על החשיבות היום יומית של מגנזיום לבריאות שלנו, הפיזית והנפשית.

ואם כן- בטח השאלה הבאה שלכם היא ״אז איך אני יודע/ת אם חסר לי מגנזיום?״

כנטורופתית וכמי שעוסקת, לומדת וחיה מגנזיום- אני שומעת כל הזמן את המחשבה הרווחת שהדרך לדעת אם אני סובל.ת ממחסור במגנזיום היא היא- לבדוק את רמות המגנזיום בבדיקת דם. וזהו, שלא בדיוק.

ראיתי שיש הרבה בלבול בנושא והרגשתי רצון חזק לנסות לעשות קצת סדר אז הנה מאמר קצר ופשוט לגבי האם חסר לך מגנזיום ואיך בודקים?

אז ככה:

בהקשר של מגנזיום- בדיקת דם רגילה לא יכולה לספק לנו מידע מהימן לגבי מחסור.

למה?

בגלל שבדיקות דם מראות את רמת המגנזיום בדם (בסרום) בלבד ולא מראות את הכמות בכלל הגוף– וזה המידע החשוב שיעיד אם יש מחסור או לא.

רוב המגנזיום בגופנו נמצא בתאים עצמם ולא בסרום הדם ואת זה בדיקת דם רגילה לא יכולה לבדוק ולכן היא אינה מקור טוב לזיהוי מחסור.

אז איך בכל זאת בודקים אם חסר לנו מגנזיום?

הנה שתי הדרכים המקובלות כיום:

 

1. הערכה על בסיס תסמינים

 

לרובנו חסר מגנזיום מכל מיני סיבות (בגלל מחסור בקרקעות, חומרי הדברה שמשמשים בחקלאות ונמצאים גם במזון שלנו, תרופות שונות, חוסר גיוון במזון, בעיות עיכול, מתח ועוד) ובגלל שמגנזיום ממלא תפקיד בכל כך הרבה מערכות בגוף- אפשר לראות שסימני המחסור באים לידי ביטוי בהיבטים שונים של בריאותנו.

הנה רשימה של הסימנים הנפוצים למחסור במגנזיום:

o התכווצויות שרירים- בכל מיני אזורים בגוף (זהו אחד התסמינים הנפוצים והמוכרים)
o כאבי ראש ואף מיגרנות
o הפרעות במצב הרוח
o קשיי שינה
o עצירויות
o דכדוך
o עצבנות
o יתר לחץ דם
o רגישות יתר לרעשים

חשוב להכיר גם את המצבים הגורמים לסיכוי מוגבר לסבול ממחסור במגנזיום והם:

• סטרס
• פעילות גופנית מאומצת
• סוכרת
• תת פעילות בלוטת התריס
• בעיות שונות ודלקות במערכות העיכול
• בעיות בתפקוד הכליות
• יתר לחץ דם
• בחילות והקאות
• שתייה מופרזת של אלכוהול
• אנורקסיה
• בולימיה

 

2. בדיקת רמת המגנזיום בכדוריות הדם האדומות

 

זוהי לא בדיקה שמתבצעת באופן שוטף ורגיל אלא נעשית באופן פרטי.
היא מודדת את רמות המגנזיום בתוך כדוריות הדם האדומות ולא בסרום הדם (כמו בבדיקת דם רגילה שכולנו מכירים).

 

רמות מגנזיום תקינות בכדוריות הדם האדומות הן:

1.5-3.1mmol/L
 או:

4.2-6.8mg/dL

(טווחי המספרים השונים מציינים רק שוני בשיטת המדידה אך אין הבדל ביניהם במשמעות הערכים).

 

לסיכום,

בדיקת דם רגילה כמו שאנחנו מכירים ומבצעים בשוטף אינה בדיקה טובה לזיהוי מחסור במגנזיום וראינו מדוע. עם זאת, ממש לא חייבים לבצע בדיקות מסובכות או יקרות והדרך המקובלת והיעילה לרוב היא להגיע להערכה על בסיס תסמינים. אפשר וכדאי לפנות לרופא המטפל או לנטורופת מוסמך לצורך ביצוע הערכה זו.

מגנזיום הוא מינרל שאנחנו חייבים באופן יומיומי ועודף ממנו הוא נדיר.
רעילות כתוצאה מנטילת תוסף במינונים מאוזנים היא נדירה. עם זאת חשוב לדעת שצריכת מינונים גבוהים של תוסף פומי (כזה שבולעים) או תוך ורידי עלולה להוביל לרעילות. (יש לנקוט זהירות בנטילת תוסף בבליעה במצבים של- נטילת תרופות להורדת לחץ הדם, הפרעות בקצב הלב ובהולכה חשמלית, אי ספיקת כליות וחסימות מעיים).

מקווה שהמידע הזה עזר ועשה קצת יותר סדר בנושא

שירי

עוד מאמרים מעניינים:

בא לכם/ן לשתף? :)

אין במידע ובייעוץ הניתן באתר זה כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי, עצה לשימוש, שינוי או הפסקת שימוש בתרופה כלשהי.
יש תמיד לפנות לגורם מוסמך לפי ביצוע שינויים רפואיים ושימוש בתוספי תזונה.

אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפייה בנתונים באתר מעידים על הסכמתך לתקנון האתר ותנאי השימוש.

נשמח שתצטרפו אלינו בדרך לחיות
בריא, זוהר וממגנט יותר :)

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונשמח לשתף אתכם בעדכונים, מבצעים מיוחדים ותכנים מעניינים בנושא אורח חיים בריא מבוסס הנאה.

עם ההצטרפות קבלו מאתנו הטבה של 10% הנחה בקניה הראשונה באתר

תודה שהצטרפת למועדון MgNETIC

קוד קופון: MG10