החלטות (מציאותיות) לשנה החדשה

בואו נחליט שמחליטים- החלטות מציאותיות לשנה החדשה

שוב הגיע הזמן הזה בשנה…
הזמן שבו אחליט שאתחיל להתאמן 4 פעמים בשבוע
אפסיק לשתות קולה
אוכל יותר ירקות
אלך לישון יותר מוקדם או… השלמ.י את החסר…

רק כדי לגלות ששלושה שבועות אחרי, (טוב נו שבועיים), ההחלטות האלו התפוגגו וחזרתי לשגרה המוכרת בלי להבין איך שוב זה קרה ולמרות שממש התכוונתי, רציתי והחלטתי שהפעם זה יהיה אחרת.

אל תרגישו לא בנוח, זה קורה לכולנו. מחליטים החלטות נחרצות ומגלים אחרי כמה ימים שלא עמדנו במשימה או ״טוב נו אעשה את זה כבר מחר״. אבל גם למחרת אנחנו עדיין מתקשים למצוא את הכוחות. כולנו היינו שם *לפחות* פעם אחת.

מחקרים מראים שכמחצית מאיתנו מציבים החלטות לשנה החדשה, אבל פחות מ-10% עומדים בהן אחרי פברואר.

ולמה זה קורה לנו?

 

אחת הסיבות הגדולות שאנחנו נוטשים את היעדים או ההחלטות שלנו לשנה החדשה (או לשבוע או לחודש הקרובים…) היא היותן בלתי מציאותיות או בלתי מושגות.

ברוח השנה האזרחית החדשה הנה כמה טיפים מהירים וקלים לפתיחת 2023 קצת אחרת:

 

הביעו כוונה 

לפני שתחליטו מהן ההחלטות שלכם- הבינו מה באמת אתם רוצים. נשמע פשוט בטח אבל הרבה פעמים אנחנו לא באמת מחוברים לצורך האמיתי שלנו, אלא לכל מיני אסטרטגיות שאספנו או נראה לנו שמתאימות לנו.
אני מציעה לחשוב על הצורך הבסיסי- מה חסר ומבקש מענה?
תנו לעצמכם קצת זמן לשהות עם השאלה הזו, אל תגיעו לתשובה ברגע, תשקיעו מחשבה ודיוק.

אחר כך חישבו על 3 צעדים מעשיים (ואפשריים) שיעזרו לכם להתקדם בכיוון של מילוי הצורך. התייעצו עם מכרים שיכולים לעזור או שדעתם חשובה לכם.

לדוגמה, אם את.ה רוצה להיות קרוב.ה יותר לאמך, ההחלטה להתקשר אליה פעם בשבוע יכולה להיות כוונה פשוטה וניתנת לביצוע (וסביר להניח, פרודוקטיבית יותר מאשר החלטה לשפר את מערכת היחסים באופן כללי).

גדול יותר לא בהכרח טוב יותר

הרבה פעמים ההרגלים, הבחירות, ההחלטות שאנחנו רוצים לקחת על עצמנו גדולים מאיימים ואז המח שלנו מייצר התנגדות.

בהתחלה זה יכול להראות קל ויש התרגשות- המוטיבציה הראשונית היא כוח מניע חזק אך גם קל לנו לייצר ציפיות גבוהות מאוד מעצמנו: הלכתי לחדר כושר 3 פעמים שבוע שעבר, השבוע אני אלך 5 פעמים. אך לאחר שהמוטיבציה הראשונית חולפת (והיא חולפת …תמיד), כבר אין כח שמניע אותנו להמשיך ואז, כנראה שפשוט נוותר על חדר הכושר לגמרי כי זה נראה לנו פשוט מתיש.

אז במקום להסתמך על פרץ מוטיבציה וההתרגשות זמני – כדאי להתמקד בלגרום להרגל שלנו להיות אפשרי וממשי.

כלל שתי הדקות:
כאשר הציפיה היא לקרוא 40 עמודים בספר או לתרגל יוגה לשעה שלמה או לרוץ 10 ק״מ- יהיה הרבה יותר קשה להתחיל. הרעיון בכלל שתי הדקות- הוא לעשות מעין טריק למח כדי להפחית את ההתנגדות.

מה עושים?

מפרקים את הפעולה הגדולה לווריאציה פשוטה יותר של 2 דקות.
לדוגמה- אם אתם רוצים להתחיל לרוץ. התחילו בלנעול את נעלי הריצה שלכם ולצאת החוצה לריצה של 2 דקות. נכון, זה יהיה קל בהתחלה אבל … כך ההתנגדות במוח תרד ויש סיכוי הרבה יותר גבוה שתוכלו להמשיך לעשות זאת לאורך זמן.
קשה מאוד ליצור ולשמר הרגל חדש אם זה כל הזמן מרגיש כמו עוד מטלה.

חשוב לזכור שגם קריאה של עמוד אחד בספר, או ריצה של 10 דקות ראויות להערכה וחגיגה.

 

היו נחמדים לעצמכם

כפי שאמרנו קודם, רוב האנשים שהציבו החלטות לשנה החדשה נוטשים אותן עד החודש הבא כאשר ההתלהבות הראשונית פגה. זה יכול להרגיש מדכא, אבל חשוב לזכור שאפילו האנשים הממושמעים ביותר נאבקים עם לשבור וליצור הרגלים, וזה לא קורה בן לילה או תוך חודש.

להניע את עצמנו קדימה עם הבחירה שלנו צריך להיות אתגר ישים ולא סיבה שתגרום לנו להרגיש רע עם עצמנו.
כמו כן, בבקשה הרשו לעצמכם ליפול… אם התפקשש, אם התבלבלנו, שכחנו ואפילו נטשנו לזמן מה את המטרה שלנו, אבל הרצון עוד שם- התאמנו בלהגיד לעצמכם ״לא נורא- אפשר להתחיל שוב״. כולנו נופלים ויכולים לקום מחדש.

 

לחגוג דברים קטנים

אתם לא מבינים כמה השפעה יש לזה! חפשו כל הצלחה הכי קטנה ותחגגו אותה. אני מתאמנת ב-לשים לב לשינויים, אפילו הקטנטנים בנושא מסוים אותו אני מתרגלת- ולהזכיר לעצמי לחגוג את זה. הבנתי שככל שאפנה לשם את תשומת הלב ואחגוג יותר כך אצליח יותר באותו תחום- חגיגה מובילה לחגיגה.

 

אין חוקים

החלטות לשנה החדשה הן שלכם! הן לא צריכות לעמוד בקריטריונים מסוימים בשביל להיחשב לגיטימיות. הן יכולות להיות מה שתרצו והן *לא* צריכות להיות קשורות במפורש לשיפור עצמי.

ועם כל זה, לפעמים הדבר הכי טוב שאת.ה יכול.ה לעשות עבור עצמך הוא להמשיך ולהמשיך כמיטב יכולתך, מבלי לקחת על עצמך את הלחץ של אחריות נוספת שתוטל על כתפייך ודרוש אומץ ורגישות לעשות זאת!

 

אני פה לכל שאלה
ושתהיה שנה של שמחה והצלחות
שירי

עוד מאמרים מעניינים:

בא לכם/ן לשתף? :)

אין במידע ובייעוץ הניתן באתר זה כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי, עצה לשימוש, שינוי או הפסקת שימוש בתרופה כלשהי.
יש תמיד לפנות לגורם מוסמך לפי ביצוע שינויים רפואיים ושימוש בתוספי תזונה.

אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפייה בנתונים באתר מעידים על הסכמתך לתקנון האתר ותנאי השימוש.

נשמח שתצטרפו אלינו בדרך לחיות
בריא, זוהר וממגנט יותר :)

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונשמח לשתף אתכם בעדכונים, מבצעים מיוחדים ותכנים מעניינים בנושא אורח חיים בריא מבוסס הנאה.

עם ההצטרפות קבלו מאתנו הטבה של 10% הנחה בקניה הראשונה באתר

תודה שהצטרפת למועדון MgNETIC

קוד קופון: MG10